søndag 13. september 2009

Stortingsvalget 2009

En valglapp, virre, virre du slapp. Ikke alltid lett å gjøre sin borgerplikt

Dagen har kommet og det var tid for å stemme. Troppet opp på mitt lokal valgkontor. Der stod jeg i køen usminket og i turbuksa. Fant “rett” stemmeseddel og brettet den pent og pyntelig sammen. Vaktene sjekker listen, men ingen Heidi der. Hører med i historien at jeg har bodd i utlandet, men flyttet tilbake 22. Juni 2009 og nettopp tatt tilbake mitt pikenavn. Men ingen Heidi verken på det eller andre etternavnet. Så hvor oppdatert er egentlig listene dem følger?

Så min stemme ble “stengt” inne i en mørk konvolutt og helt utelatt fra resten av sine egne. hvor havner min stemme?

Finner den veien tilbake eller kanskje den ender som Karius og Baktus at den blir satt på ei flåte og må vente på neste valg som dem kan seile inn i ;-)

Se for dere når valget er over og alle stemmer blir telt opp, så er det kanskje min stemme som kunne ha avgjort hele valget ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar