søndag 24. april 2011

Skjebnespill–Hverdagsengler nr 6 av Trine Angelsen

Karine er rystet etter at Randi har avslørt sitt sanne jeg. Men det er ikke bare på familiens feriested at det skjer nifse ting. På Kjerringøy gjør kjøpmannen et uhyggelig funn.
- Ligg du der? spurte Brinkmann og gikk nærmere. Så dyttet han til kroppen med foten, og mannen falt rundt på ryggen. Et tomt blikk stirret tilbake på ham.
Nora er svanger, og kjøpmannsfruen frykter at det er ektemannens barn. Hun skyr derfor ingen midler for å få tause bort fra huset. Dette blir skjebnesvangert også for Karine

image

Etter en svært uventet avslutning i forrige bok som sørget for at en ny puslespillbrikke falt på plass hos meg, men samtidig også gjorde puslespillet den til at jeg venter spent på forsettelsen. Orginal handlingen! Handlingen er innholdsrik og fengende. Mesteparten av  karakterene vi møter og har sitt å stri med, noe de vil skjule eller sin egen agenda. Morderen  er ennå på frifot, men man merker at det nærmer seg svar på hvem som har skjult seg rundt i bøkene. Boka har også mye å by på når det gjelder livet til Karine, og sjalusi kommer inn fra sidelinjen.
Jeg setter også pris måten hun får frem humor i bøkene. Historiene og flotte skildringer av bokens mange karakterer gjør slik at jeg leser boken i en fei og gleder meg til neste bok.

Falt dette i smak, så kan du kjøpe bok eller begynne på hele serien her hos Schibsted forlag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar