lørdag 21. juni 2014

Pizzabunn av kylling


Satt og så på Rachael Ray sitt show. Hun er absolutt en av mine favoritter. Der lagde hun pizza av kyllingfilet. Så jeg prøvde det på min måte i går. Det ga mersmak.

Ingredienser:

  • Kyllingfilet
  • Tomater etter smak. anbefaler med litt smak og sødme.
  • Mozzarella ost
  • krydder etter ønske. Jeg brukte oregano, litt salt og pepper.
  • Hvitløk
  • Baby leaf blad
  • Olivenolje.


Skru på ovnen til 225 grader. Bank kyllingfilet flat. Jeg bruker kjevle for den dekker større område. Eventuelt del den i to før dere banker hvis man vil ha tynnere bunn. Stek den i pannen for å få en stekeskorpe. Krydre og rasp hvitløk over under steking. Legg den på stekebrett. Skjer opp tomatene i tynne skiver som legges på fileten. Strø på raspet mozzarella ost. Stekes i ovnen i ca 10-15 min litt avhengig av tykkelsen.
Server med ønsket salatblad med olivenolje. Jeg brukte det jeg hadde i kjøleskapet dagen som var baby leaf blad. Så blir resultatet en deilig pizzakylling som smaker godt, sunt og glutenfri alternativ. Bilde er ikke det flotteste, men smaken veier opp :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar