mandag 4. januar 2010

Blir fotballtrenere rett behandlet?

 

Sitter og ser på tv om at det nye styret i FFK vil fjerne Nordli som trener pga at han bl.a. er en verkebyll. Fra det ene øyeblikket blir han rost opp i skyer og tatt inn med åpne armer for å redde klubben. Så går det slag i slag med uhell. Først rykker dem ned, så blir treneren syk osv, og tilslutt trekker hele styrets seg. Andre lag har møtt motstand, men klarer å holde sammen i motgang. Hva foregår på innsiden her som vi ikke får høre. Ikke at jeg egentlig vil vite det. For at dette burde være et sak mellom styret, fotballtrener og spiller.

Mulig det ligger noe av den kritikken som kommer bl.a. fra Pål Andre Czwartek eller Hans Erik Ramberg. Hvorfor skal ikke slikt ordnes opp under fire øyne. Hadde jeg skjelt ut sjefen min sånn i media. da hadde det blitt riper i lakken. Har ikke fotballtrenere samme rett på rettferdig behandling slik som vanlige arbeidstakere? Trudde arbeidsmiljøloven gjaldt for hele Norge og ikke deler av den. Er det sånn at pengenes makt ødelegger spillets glede!

Jeg beundrer alle fotballtrenere som er villig til å sette seg på en sånn stilling og riskere å bli offentlig satt i gapahuk. Det hjelper ikke at dem får godt betalt. Det gir ingen rett til å behandle folk dårlig enten man er fotballtrener, spiller eller selve styret. Jeg er stor fan av fotball, men slik fokus ødelegger gleden.  Profilerte idrettsfolk er faktisk et forbilde for mange tusen barn. Mange av dem leser faktisk aviser for å følge med sine idrettshelter.

Men hva vet damer om fotball!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar