fredag 27. august 2010

Wathing for the Perfect man!

 

Finne den rette når man er alenemor er ikke alltid lett. Jeg har sjelden anledning til å være på byen og det er ikke særlig spennende når man er avholdsmann. Ikke kan jeg sette på meg ølbriller og drikke folk pene :-) Så får menn litt panikk når de hører at jeg ikke drikker. Lurer på hvorfor? ;-)

Waiting_for_the_Perfect_Man

Så det slo meg en dag at jeg ikke kunne sitte hjemme og tvinne tommeltotter mens jeg venter på den perfekte man.

 

 

 

 

 

Så jeg tenkte jeg kunne prøve nettdate som blir mer og mer vanlig sjekkeform i en travel hverdag. Lagde meg en profil med håp og spenning, skrev som sant er at noen mine hobbyer er gå turer og bl.a. Oppdaget fort at flesteparten skriver det i profilen at de er glad i natur og turer. Merkelig at det er folk ute på byen i helgene. Fjellene skulle flomme over med single menn og damer.

Etter kort tid ble det mer morsomt og litt tragisk å jakte på nettet. Her er noe av ting jeg har opplevd:

  • unge menn fra 18 til 25 som søker modne damer som kan lære dem opp. Det er jo ikke smigrende en gang og jeg driver ikke med sosial arbeid.
  • Eldre menn som kunne vært faren min. De burde minst sende med helseattest og ligningsattest :-)
  • Som profilbilde har jeg et bilde hvor det er en elv bak. En gang fikk jeg som første spørsmål. Hvilken elv er det i bakgrunn? Ja, det er jo slike ord en dame lengter etter å høre av en mann :-)
  • Opplevd at menn sender bilder som de viser seg frem i trusa. Hadde de minste hatt en sixpack.
  • Utrolig mange gifte menn og kvinne som er på nettet for å søke etter spenning og elskerinne. Egentlg sjokkerende. Flere skjuler at de er i et forhold.
  • Menn som har så stort ego og skriver at jeg kommer til å oppleve mitt livs eventyr og sex med de er som å komme til himmelen. Gutter, ikke start med sex i første melding når dere skal sjekke opp damer. Det er ikke opphissende. Vi damer liker litt oppmerksomhet først. Kvinner er som en mobiltelefon , liker å bli holdt , liker å bli tatt på , liker en lang samtale......og trykker du på feil tast , så mister du forbindelsen øyeblikkelig!

 

Skriver ikke for henge ut menn for jeg vet at menn opplever mye rart fra damer også. Men siden det er mine erfaringer så blir det mest fokus på menn. Mest for si at når man skal sjekke på nett så gjør det med åpne øyne. Nettdating kan være en flott mulighet og mange finne kjærligheten på denne måten. Les profilen nøye. Det er viktig at man lærer seg å lese mellom linjene for det er enklere å lyve enn når man er ansikt til ansikt. Ikke la flørting dra ut i lange drag. Møte personen tidlig og se om kjemien er der. Viser man ingen interesse for avtale date så ikke bruk opp energien for da gjør de mest for spenningen. Litt kynisk må man være. Ikke avvis helt de som ikke har bilde, kanskje de som er seriøse. Man har ikke noe garanti om det bilde som ligger ut er ekte.  Man kan bli veldig sjarmert av flotte ord og derfor viktig se om stemmer når dere møtes. Pass så du ikke blir avhengig av all den oppmerksomheten man kan oppleve. Lev et normalt liv. Man kan møte drømmeprinsen når man minst anner det. Har ei venninne som opplevde at en mann ringte på døra for høre om hun ville være med på fest. De er lykkelig gift i dag.

dsv Det sier at 1 av 5 finner hverandre via nettdate.  Så jeg får vel kysse noen frosker før drømmeprinsen dukker opp.Trur ikke at nettdating er helt min greie, så jeg får gå ut sjekke ringeklokka i tilfelle at han ringer på døra :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar